מפטרים לעומת שפיטרו אותי

Posted on

מפטרים לעומת שפיטרו אותי

איבדת את העבודה שלך לאחרונה. במיוחד אם ההפסקה הייתה הפתעה, אולי יש לך הרבה שאלות על המצב שלך. אבל עכשיו, אין ספק חשוב יותר מזה: היו לך ירה – או היו לך פוטרו?

להיות מפוטר ופיטרה שתי דרכים שונות של לאבד את המיקום שלך, ואת ההבדל יכול להשפיע על זכאותך לדמי אבטלה, כמו גם הסיכויים שכירת שלך לעתיד. לכן, זה רעיון טוב כדי להיות ברור מאוד על טיבו המדויק של הסיום שלך, כדאי לך לאבד את מקום העבודה שלך.

אם זה נשמע כמו שזה צריך להיות הבחנה קלה לעשות, אתה צודק במקרים הבאים: באופן אידיאלי, המעסיק הקודם שלך יהיה מאוד ברור לגבי מהות ההפרדה שלך מהחברה. אבל כמו שאנחנו יודעים, העולם האמיתי הוא לעתים קרובות רחוק מלהיות מושלם.

הנה מה שאתם צריכים לדעת על ההבדלים בין להיות מפוטר ולהיות פוטרו, וכיצד לדעת היכן אתה עומד כאשר אתה מאבד את העבודה שלך.

כאשר עובד מפוטר

עובד יכול להיות מפוטר בשל מגוון סיבות. אולי הסיבה הנפוצה ביותר עבור להיות מופסקת מסיבה מוצדקת היא ליקויים בתפקוד בעבודה. עובדים עשויים גם להיות מפוטר על התנהגות בלתי הולמת, לא עולות בקנה אחד עם הסטנדרטים חברה, לוקח יותר מדי זמן מחוץ, פגעו ברכוש החברה, להביך את הארגון בפומבי, או בכל דרך אחרת אי לדבוק במונחים של חוזה ההעסקה שלו.

כאשר עובד מפוטר, אין ציפייה להיות מועסק מחדש במועד עתידי. סוג של סיום זה אינו זמני קשור לביצועים או ההתנהגות של העובד, ולא על המצבה הפיננסית של החברה.

גם אם שכיר פוטר

גם אם שכיר פוטר, זה בדרך כלל אין שום קשר עם ביצועים האישיים של העובד. פיטורים להתרחש כאשר שעוברים על חברת ארגון מחדש או צמצומים או יוצא של עסק. במקרים מסוימים, פיטורים עשויים להיות זמניים, והעובד הוא מועסק מחדש כאשר הכלכלה משתפרת.

הערה: במקרים מסוימים, עובדים מפוטרים עשויים להיות זכאים לפיצויי פיטורים או הטבות לעובדים אחרות המסופקות על ידי המעסיק שלהם. באופן כללי, כאשר עובדים מפוטרים, הם זכאים לדמי אבטלה.

קביעת אופי הסיום שלך

הדבר הראשון שאתה צריך לצאת דמות, כעובד הסתיים זה עתה, הוא איך המעסיק הקודם שלך יהיה לאפיין ההפרדה שלך מהחברה.

אם אתה שכיר ב-רצון – ועובדים במרבית המדינות בארצות הברית הם – המעסיק שלך אינו מחויב לספק לך עם סיבה להפסקה שלך. אבל זה עדיין מתאים לך לשאול אותם איך הם מתייחסים להפסקה שלך כאשר מדברים למעסיקים עתידיים במשרד האבטלה במדינה.

שחרור תביעות

בדרך כלל, מעסיקים ישאלו עובדים מפוטרים לחתום על סכם הפרדת תעסוקה, לפעמים (אך לא תמיד) בתמורת חבילת פיצויים.

זה תמיד רעיון טוב כדי לקחת את הזמן כדי לקרוא ולשקול את הסכם לפני החתימה.

חשוב: אל תחתום על כלום בלהט הרגע, מיד לאחר שנודע לו על סיום שלך. בנוסף, במקרים רבים הוא חכם להתייעץ עם עו”ד המתמחה בדיני עבודה.

אבטלת איסוף

לאבטלת גוביינא, אתה צריך בדרך כלל אבדת את העבודה שלך “על לא עוול משלך.” אנשים מפוטרים צפויים לקבל אבטלה כי הם עזבו בשל ארגון מחדש ולא ביצועים אישיים.

אנשים מפוטרים נוטים פחות לקבל אבטלה כי הם עזבו בגלל בעיות בביצועים האישיים שלהם. עם זאת, אם עובד מפוטר יכול לטעון כי הירי שלהם היה מופרך או לא קשורים לביצועים, הוא עשוי להיות זכאי לדמי אבטלה.

טיפ: אם אינך בטוח אם אתה זכאי או לא עבור אבטלה, לבדוק עם משרד האבטלה במדינה שלך.

דע את זכויותיך

אם אתה מאבד את העבודה שלך באופן בלתי צפוי, חשוב לדעת איפה אתה עומד. אתה עשוי להיות זכאי על פי חוק לשלם עבור זמן בשימוש off, למשל. המעסיק הקודם שלך צריך גם להגיד לך למה לצפות מבחינת קבלת המשכורת האחרונה שלך, התהפכות הטבות פרישה, וגישת כיסוי COBRA.

חשוב גם לדעת אם ההפרדה שלך מפני עבירות החברה כמו סיום פסול.

חשוב: אם אתה נורית מסיבות מפלות מסוימות, בקש לבצע מעשה בלתי חוקי, או בגלל שאתה המתריע, אתה עשוי להיות מוגן תחת המדינה, החוק הפדרלי או חוזה. התייעץ עם עורך דין תעסוקה לקבלת מידע נוסף על המצב הספציפי שלך.

Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *