האם כדאי לפרסם את קורות החיים שלך ב- TikTok?

Posted on

האם כדאי לפרסם את קורות החיים שלך ב- TikTok?

אם אתה ב-TikTok, אפליקציית המדיה החברתית הפופולרית הכוללת סרטונים קצרים, אולי אתה רגיל לחשוב על זה כעל בידור, עם קורטוב של חדשות ומידע. אבל כמו בפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית כמו פייסבוק , לינקדאין וטוויטר, גם TikTok יכול להשתלב בחיפוש העבודה שלך. לדוגמה, מעקב אחר האשטאגים כמו #careertok ו-#jobsearch מוביל לזרם אינסופי של TikToks המציע עצות וטיפים.

כדי לעזור לך לקבוע אם TikTok הוא כלי בעל ערך למסלול הקריירה שלך, נדון בכלי קורות החיים של TikTok, על היתרונות והחסרונות של פרסום קורות החיים שלך ברשת החברתית, וטיפים לעשות זאת.

טייק אווי מפתח

  • אתה לא חייב לפרסם את קורות החיים שלך ב-TikTok. זה אולי לא הכלי הכי כדאי לגיוס עבור מעסיקים (בינתיים), אז אם אתה מרגיש יותר נוח עם קורות חיים מנייר, הישאר עם זה.
  • קורות חיים של TikTok יכולים להיות כיף ליצור, להדגיש טוב יותר את החוזקות שלך ולקבל תשומת לב. עם זאת, פרסום קורות חיים בפלטפורמה יכול להיות גוזל זמן, לספק מקום מוגבל לקדם את עצמך, להוביל להטיה ולא להתאים לאישיותך.
  • כמו כמעט כל דבר שקשור לחיפוש העבודה שלך, תרצה לתכנן ולהתכונן לפני שתתחיל. דע מה אתה הולך להגיד, עשה סיעור מוחות ויזואליות וודא שאתה נמצא בסביבה טובה לפני הצילום והשיתוף.

קורות חיים של TikTok

משתמשים רבים לא רק סורקים באופן פסיבי את TikTok לייעוץ – הם משתמשים באפליקציה ככלי יישומים ולשיתוף קורות חיים של וידאו. ביולי 2021, TikTok השיקה תוכנית פיילוט המכונה קורות חיים של TikTok כדי לעודד את המאמצים הללו, וחברות ידועות כמו Chipotle ו-Target הזמינו אנשים להגיש מועמדות לתפקידים ברמת הכניסה דרך האפליקציה. 1

“אם תתחיל להשתמש בתכונת קורות החיים של TikTok, אתה תנתק את הקו ותישקל לראיונות מהר יותר מאינספור מחפשי עבודה שחושבים שזו אופנה”, אמר רוב בארנט, יועץ חיפוש בכיר ומחבר הספר Next Job, Best Job: 11 אסטרטגיות של ציידי ראשים להתקבל לעבודה עכשיו

טיפ : פלטפורמות מדיה חברתית יכולות להיות נכס עצום לחיפוש העבודה שלך – רק הקפד לזכור את ה’עשה ואל תעשה’ אלה.

אבל יש כמה חסרונות פוטנציאליים לפרסום קורות החיים שלך ב-TikTok – הטקטיקה לא מתאימה לכולם. לדוגמה, אם אינך משתמש בפלטפורמה, ייתכן שלא כדאי ליצור חשבון רק כדי להגיש מועמדות למשרות.

גלה עוד על היתרונות והחסרונות של פרסום קורות החיים שלך ב-TikTok, יחד עם טיפים שכדאי לזכור אם אתה משתמש באפליקציה בחיפוש העבודה שלך.

יתרונות וחסרונות של פרסום קורות חיים ב-TikTok

הנה מה שצריך לזכור לפני פרסום קורות החיים שלך ב- TikTok.

יתרונות

  • הם יכולים להיות כיף ליצור. אם יש לך נוכחות פעילה של TikTok ואוהבת להשתמש בפלטפורמה, ייתכן שיהיה לך קל יחסית ליצור TikTok ואולי אפילו משהו שמרגיש מהנה יותר מהשגרה הרגילה של כתיבת מכתבי כיסוי.
  • קורות חיים של TikTok עשויים לעשות עבודה טובה יותר בהדגשת החוזקות שלך. “סרטונים עוזרים לאישיות ולביטחון שלך להופיע – בניגוד לקורות חיים רגילים”, אמר אנדרו פנל, מגייס לשעבר ומנהל ב-StandOut CV, שירות ייעוץ קורות חיים וקריירה, ל-The Balance בדוא”ל.
  • זה יכול להיות רלוונטי. אין ספק, אם אתה מחפש לעבוד במדיה חברתית או בתפקידים הכוללים יחסי ציבור או שיווק, קיום קורות חיים של TikTok יכול להיות דרך להראות את החוזקות שלך בפני מנהלים להעסקת עובדים. זה כמעט יכול לשמש כאודישן או תיק עבודות. “עבודות מודרניות רבות דורשות ידע טכני משמעותי, מחפשות את אלה שיכולים לערוך סרטונים, לחתוך אודיו ולהפוך דברים לבדרים. יצירת TikTok מושלם לפיקסלים מציגה את המומחיות היצירתית שלך”, אמר פלין זייגר, מנכ”ל Online Optimism, סוכנות שיווק של TikTok, באימייל ל-The Balance.
  • קורות חיים של TikTok יכולים למשוך תשומת לב. פרסם סרטון קורות חיים ב-TikTok, ו”יש לו הזדמנות להפוך לוויראלי, להיות משותף ואולי יראה על ידי אנשים בתעשייה שאליו אתה מכוון”, אמר פנל. בנוסף, אתה יכול להתחבר לחברת החלומות שלך באמצעות hashtags ותגיות רלוונטיות, הוא אומר.

 חסרונות

  • היזהרו מהפוטנציאל להטיה. כשאתה חולק קורות חיים מנייר, מעסיקים לא רואים איך אתה נראה. (למעט חריגים נדירים, כמו אנשים שמגישים מועמדות לעבודות דוגמנות או משחק, לא מתאים לכלול תמונות בקורות החיים שלך.) “מעסיקים רבים החלו לפעול באופן אקטיבי להפחתת הטיות בקורות החיים, תוך שימוש בתהליכי גיוס שמסירים מגדר, שמות או אפילו רקע חינוכי להפחתת הטיה מערכתית”, אמר זייגר. אבל עם קורות חיים של וידאו, מעסיקים יראו את המראה שלך מההתחלה. זה יכול לאפשר הטיה מודעת או לא מודעת מצד מנהלים מגייסים – האופן שבו אתה נראה יכול להיות גורם אם מעסיקים פונים או לא.
  • זה עלול לקחת זמן. סרטוני TikTok הם קצרים, אבל להעביר מסר קוהרנטי המתאים לעבודה בפרק זמן קצר זה יכול להיות מאתגר. יצירת הסרטון באורך שניות עשוי לקחת שעות.
  • מספר המקומות מוגבל. בקורות חיים רגילים על הנייר, אנשים לפעמים מתקשים לצמצם את החוויה שלהם. בשלב מסוים בקריירה שלך, קורות חיים של עמוד בודד עלול להפוך לבלתי אפשרי. עכשיו תחשוב על הדגשת החוויה שלך בשניות בלבד. זה יכול להיות קשה, במיוחד עם פרטים מפורטים ורציניים יותר. “למרות ש-TikTok יכול להציג את האישיות שלך, זה קצת יותר קשה להשתמש בהיבטים היותר רציניים של תיק העבודות או הניסיון שלך בקליפ כל כך קצר”, אמר זייגר.
  • מעסיקים ומנהלי עובדים אולי אפילו לא יראו את זה. הרבה אנשים עשויים לראות את קורות החיים שלך ב-TikTok. אבל האם הם יהיו האנשים הנכונים? אם מגייסי חברות ומנהלי עובדים אינם מבלים זמן באפליקציה מתוך מחשבה על גיוס עובדים, ייתכן שלא תוכל למשוך את תשומת לבם. וייתכן שחלק מהתעשיות לא יראו בקורות החיים של TikTok הימור מקצועי – חשבו על משפטים, רפואה, פיננסים, מציין פנל.
  • זה לא מתאים לכולם. קורות חיים של וידאו אולי לא מתאימים לך ביותר. “אם אתה לא בטוח במצלמה, עדיף לא להשתמש בשיטה הזו,” אמר פנל.
  • אתה יכול להפוך לוויראלי. זה יכול להיות מקצוען אם זה יוביל למשיכת תשומת לבם של מנהלי גיוס בחברות שבהן תרצה לעבוד. הצד השני, לפי פנל, הוא שאם הסרטון משותף באופן נרחב, אתה עשוי לקבל משוב שלילי.

אם פרסום קורות החיים שלך ב- TikTok מרגיש קצת לא נוח, אתה לא לבד.

בסקר מדור Z באוגוסט 2021 שנערך על ידי Tallo, פלטפורמה מקוונת המחברת בין סטודנטים למכללות וחברות, 48% הרגישו בנוח עם הרעיון של יצירת קורות חיים בווידאו – ו-48% לא. ורק 26% מהמשיבים אמרו שהם יפרסמו את קורות החיים שלהם בפלטפורמה של TikTok.

טיפים לפרסום קורות החיים שלך ב- TikTok

אם אתה מפרסם את קורות החיים שלך ב-TikTok, הקפד לזכור את הטקטיקות הבאות.

תתאמן לפני שאתה מפרסם

אל תיצור את קורות החיים שלך ב-TikTok מבלי להתאמן קודם, ממליץ פנל. אתה תרצה שהמילים שלך יהיו “תמציתיות” ו”בנויות היטב”, הוא אמר, במטרה להקרין את האישיות שלך אבל לשמור על המראה שלך מקצועי.

זה יכול לעזור ליצור סקריפט. “בעוד שכמה מהטיקטוקים הטובים ביותר יכולים להרגיש ספונטניים, יש לתכנן קורות חיים של TikTok”, אמר צייגר, וציין כי כתיבת מה שאתה רוצה לומר אומר שלא תשכח שום דבר חשוב.

אבל גם אם אתה עובד על תסריט, השתדל להישמע טבעי – לא נוקשה ומאוזן מדי. “אל תדבר כמו אדם במצלמה. תקשר בדיוק כפי שהיית עושה אם אתה יושב פנים אל פנים עם הבוס הבא שלך, “אמר בארנט.

חשוב: ודא שהחשבון שלך ציבורי כדי שחברות יוכלו לראות את קורות החיים שלך.

נצל את הוויזואליות

מעבר לדבר עם המצלמה והשתמש בכל התמונות החזותיות שאתה יכול כדי לתמוך במועמדות שלך. “כלול תמונות של הישגי הקריירה שלך (פרסים, סיקור עיתונאי, תמונות וכו’) וכן תמונות חזותיות, כדי לחזק את מה שאתה אומר,” אמר פנל.

הגדר את הבמה

חשבו על מה אתם לובשים, מה יש ברקע שלכם, וגם על המראה הכללי של הסרטון. ברור, TikTok הוא מדיום סתמי לפרסום קורות חיים. ובכל זאת, תהיו מתחשבים באיזה רושם אתם שולחים עם הסרטון.

זה אולי אומר לבצע כמה השקעות קטנות. “אור טבעת, או רקע טוב יותר, יכול לעשות את ההבדל בין קורות חיים של TikTok חובבני למראה מקצועי”, אמר זייגר.

היו זהירים לגבי מה שאתם מציגים

זכור, קומץ אנשים יכולים לראות את ה-TikTok שלך – אבל זה יכול גם להפוך לוויראלי. ודאו שהוא מייצג אתכם בצורה הנכונה ושאם הוא אכן מושך את תשומת הלב של קהל גדול, אין שום דבר שיכול להביך אתכם או לגרום לכם לסכנה כלשהי. לפי פנל, תרצה להיות בטוח שסרטון קורות החיים שלך לא מכיל פרטים אישיים שיכולים לשמש גנבי זהות.

 

Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *