כיצד להפוך צליל עבודה למרשים במיוחד בקורות החיים שלך

Posted on

כיצד להפוך צליל עבודה למרשים במיוחד בקורות החיים שלך

כשמדובר בבקשת משרות, נראה טוב על הנייר חשוב. אחרי הכל, תגיע לשלב הבא – ראיון – אם קורות החיים שלך תופסים את תשומת ליבם של מנהלים שכירים. אם כבר עשית את היסודות של יצירת קורות החיים שלך , הגיע הזמן לעבור לשלב הבא: לגרום לכל עמדה פרטנית להאיר עם החלק של ניסיון בעבודה .

אבל איך? ריכזנו טיפים וטריקים שיעזרו לגרום למשרות להישמע מרשימות בקורות החיים שלכם – בלי ללכת רחוק מדי, ולגרום לעצמכם להראות מתפארים או מטופשים.

השתמש במספרים

איזה נשמע טוב יותר? אפשרות 1: “שולחנות מוגשים במסעדה העמוסה” או אפשרות 2: “הגישו 15 שולחנות בו זמנית במסעדה העמוסה.”

כנראה שתבחר באפשרות מספר שתיים, שהיא מעט יותר תיאורית בזכות השימוש במספרים. מפתיע עד כמה ערכים משמעותיים יכולים להיות – וזה נכון אפילו לגבי עמדות ידידותיות לאנגלית. אם תפקידך הוא כותב צוות, קורות החיים שלך יכולים לרשום כמה מאמרים אתה כותב בכל חודש או כמה צפיות בדף שאתה מקבל באופן מקוון, למשל.

קדימה, כמת את תיאורי העבודה שלך במספרים , בין אם מדובר בטבלאות שהוגשו, הלקוחות עזרו, או אחוז מהגידול במכירות.

תעדוף את הקריאות

בטח חשבת על עיצוב, החל מבחירת גופן לגודל שוליים, בשלב מסוים במהלך יצירת קורות החיים שלך. אך התבונן שנית בכל תיאור תפקיד שרשמת, תוך עין באיזו קלות ניתן להיספג כל תיאור. שקול את הקריאות הן מהעתק והן מבחינה עיצובית.

אם זה קצת יותר מדי לקחת, שקול לחתוך כמה עותקים או להשתמש בז’רגון פחות. (חלק מהז’רגון הוא טוב, אך שימוש בכל מילות המפתח והראשי תיבות יכול לגרום לקושי לקרוא קורות חיים.) וודא שיש הרבה מקום לבן – אתה יכול להוסיף את זה באמצעות נקודות קליעה או הפסקות פסקאות.

כמובן, למותר לציין כי הקלדת שגיאות הקלדה או שגיאות דקדוק בתיאור העבודה שלך מזיקה לקריאותן. השתמש ברשימת הבדיקה של הגהה חוזרת זו כדי להבטיח שהמסמך שלך הוא ללא שגיאות.

הישגי שיחות, לא משימות

מפתה כשאתה מתאר משרה בקורות החיים שלך ליצור רשימת משימות עם תבליטים, בעצם רשום את היום (או השבוע) של רשימת המשימות שלך כשאתה בעבודה. אך קרוב לוודאי, זהו מידע שכעת עובדים המנהלים יודעים מהבחינה בתואר המשרה. במקום רשימת מטלות, שתף הישגים והישגים.

במקום לכתוב “תצוגת חלונות מעוצבת על בסיס חודשי”, אתה יכול לכתוב, “הגדלת שיעור ההליכה של הלקוחות ב -10% עם תצוגות חלונות עם נושא המעודכן על בסיס חודשי.”

אם הובלת פגישה, דבר על מה שקרה במהלך אותה פגישה, כיצד הנווט אותה או מה נעשה כתוצאה מההנהגה שלך. לחלופין, אם אתה יוצר דו”ח חודשי, דבר על הסיבה מדוע הדוח חשוב – האם זה עזר לעקוב אחר התקציב, לתעדף מאמצי מכירות או לעסוק לקוחות? ראה טיפים נוספים לשיתוף הישגים בקורות החיים שלך .

בחר מילים חזקות

זהירות: אל תעבור בראש עם בחירת המילה שלך. אין צורך לפרוץ את התזאורוס בחיפוש אחר מילים גסות וחריגות! אך שימו לב שמילים מסוימות פשוט מרגשות יותר מאחרות – הנה כמה מילות כוח מומלצות לשימוש בקורות החיים שלכם .

עיין בתיאורי העבודה שלך למילים המופיעות לשימוש חוזר בכל המסמך. נסה לגוון אותם יותר. במקום “מנוהל”, למשל, נסה “בפיקוח” או “מתואם”.

יש כמה מילים שלעיתים קרובות עולות בקורות חיים. חשבו: “שחקן קבוצה” או “מכוון לפרטים”. מילים וביטויים אלה יכולים להרגיש מעופשים בפני מנהלים שכירים. שקול דרכים בהן אתה יכול להשוויץ שיש לך כישורים אלה במקום לקבוע שאתה מחזיק בהן. לדוגמה, במקום להגיד “מכוונת פרט”, אולי אתה יכול להצביע על “שחרור קוד נקי ועזרה לאחרים לאתר מעקב אחר שגיאות קוד קטנות.”

הערה זהירה אחת: יש שם את העבודה שלך נשמעת מרשימה ומשמעותית – ואז יש התפארות. אם תנשף עמדות מזוהות עם שפה עילית, זה באמת יכול להבהות ולגרום לך להיראות מטופש. מנהל הגיוס יידע מה זה אומר אם תואר המשרה שלך הוא “עוזר” או “מנהל” וטיפוח אחריות המשרה בשפה מנופחת לא יעזור לך להעלות ראיון.

ובהחלט, אל תהיה רמאות או לא ישר. שכיבה על קורות החיים שלך יכולה לעלות לך בהזדמנות עבודה והיא אפילו עילה לפיטורין אם השקר יתגלה לאחר ששכרתם – הנה עוד הסיבה מדוע חשוב לשמור על קורות החיים כנים .

 

Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *