הטכניקות הטובות ביותר לראיון עבודה מוצלח

Posted on

הטכניקות הטובות ביותר לראיון עבודה מוצלח

כשאתה מתראיין לעבודה, הדברים הקטנים יכולים לעשות הבדל גדול. אפילו טעות קטנה עלולה לעלות לך בהצעת עבודה. קחו את הזמן להתכונן כדי שתוכלו לעשות את הרושם הטוב ביותר בכל ראיון עבודה שאליו אתם יוצאים.

טכניקות הראיון הללו מכסות את כל היסודות שאתה צריך לדעת ללטש את טכניקת הראיון שלך ולהצליח בראיון עבודה. מבדיקת החברה ועד שליחת ראיון מכתב תודה, הפוך את הפגישה שלך עם מנהל הגיוס להצלחה מההתחלה ועד הסוף.

שפר את טכניקת הראיון שלך

ראיון עבודה נותן לך הזדמנות לזרוח. מה שאתה אומר ועושה יעביר אותך לסבב הבא של שיקולי תעסוקה או יוציא אותך מהמחלוקת.

התלבש להצלחה בראיון

הרושם הראשוני שאתה עושה על מעסיק פוטנציאלי יכול לעשות הבדל גדול בתוצאות ראיון העבודה שלך. השיפוט הראשון שמראיין עושה יהיה מבוסס על איך אתה נראה ומה אתה לובש. לכן תמיד חשוב להתלבש כראוי לראיון עבודה. מה שמתאים משתנה לפי מעסיק, אז תצטרך לבחור בגד שמתאים למקום שבו אתה רוצה להתקבל לעבודה.

שפר את כישורי הראיון שלך

במהלך ראיון עבודה, היכולת שלך ליצור אינטראקציה עם המראיין ולנסח את מחשבותיך הן גורמים חשובים לא פחות בקבלת העבודה כמו הכישורים הרשומים בקורות החיים שלך. הקדישו זמן מה לפני הראיון כדי להבטיח שמערך מיומנויות הראיון שלכם מוכן כמו קורות החיים שלכם.

צמצם את מתח הראיון

ראיונות יכולים להיות מלחיצים, גם אם אתה מקצוען שעבר על רבים מהם. ישנן טכניקות שבהן תוכל להשתמש כדי להפחית את הלחץ לפני ובמהלך ראיונות העבודה שלך, ואסטרטגיות שתוכל להשתמש בהן כדי להפחית את החרדה שעלולה להתלוות לחיפוש העבודה שלך. זה יקל הרבה יותר על ניהול הראיון כשאתה לא מרגיש לחוץ.

עשה את הרושם הראשוני הטוב ביותר

הרושם הראשוני באמת חשוב, ואין לך הרבה זמן לעשות רושם טוב במהלך ראיון עבודה. מרגע קבלת פניך לפקידת הקבלה ועד לרגע שאתה עוזב את הבניין, אתה מוערך כשכיר חדש פוטנציאלי. חשוב להשאיר לכל מי שאתה פוגש את הרושם הטוב ביותר שאתה יכול.

תמכור את עצמך למראיין

כשאתה בראיון עבודה, זה תלוי בך למכור את הכישורים והאישורים שלך למנהל המגייס. תצטרך גם להראות למראיין שאתה מתאים הן לתפקיד והן לארגון. עם קצת הכנה, תוכל להציג את עצמך כמועמד שכל ארגון ישמח להעסיק. עשייה כמיטב יכולתך להשיג את מנהל הגיוס לצדך יעזור לך להתקבל לעבודה.

מה לעשות כשאתה מופנם

ראיונות יכולים להיות ממש מאתגרים כשאתה מופנם, אבל ישנן טכניקות שיעזרו למופנם לזרוח במהלך ראיונות עבודה, כולל אופן ההכנה והטיפול בראיון, וכיצד למכור את התכונות המופנמות שלך.

קח את הזמן לומר תודה לאחר הראיון

לקחת את הזמן לומר תודה לאחר ראיון עבודה לא רק נימוס טוב לראיון. זה גם מחזק את העניין שלך בתפקיד ומראה למראיין שיש לך כישורי מעקב מצוינים. השתמש גם במכתב התודה שלך כדי לטפל בכל נושא וחשש שעלו במהלך הראיון.

תרגול ראיונות

הקדשת זמן לסקור שאלות אופייניות לראיון שכנראה תישאל במהלך ראיון עבודה יעזור לתת לך מסגרת לתגובות שלך. זה גם ירגיע את העצבים המבולבלים שלך, כי לא תחפש תשובה בזמן שאתה במושב החם של הראיון.

תרגל ראיונות עם חבר או בן משפחה מבעוד מועד, וזה יהיה הרבה יותר קל כשאתה בעצם בראיון עבודה.

השתמש באנשי הקשר שלך ברשת

מי אתה מכיר בחברה שאתה מתראיין איתה באמת משנה. הקשרים שלך יכולים להפנות אותך לעבודה, לספק מידע פנימי על החברה, ולהגיד לך למה לצפות במהלך הראיון.

בדוק את החברה

כמה אתה יודע על החברה שזה עתה יצרה איתך קשר לקביעת ראיון? זה צריך להיות בשפע, וכל המידע שאתה צריך זמין באינטרנט. קבל את הסקר הפנימי על תרבות החברה, והשתמש בקשרים שלך כדי לקבל יתרון בראיון.

היו מוכנים לראיון טלפוני

בזמן שאתה מחפש עבודה באופן פעיל, חשוב להיות מוכן לראיון טלפוני בהתראה קצרה. אתה אף פעם לא יודע מתי מגייס או איש קשר ברשת עשויים להתקשר ולשאול אם יש לך זמן לדבר על הזדמנות עבודה.

טיפול בראיון קבוצתי

הראיון עם אדם אחד הוא קשה מספיק, אבל זה אפילו קשה יותר כאשר אתה צריך לראיין עם קבוצה (או פאנל) של מראיינים.

ראיון בזמן האוכל

לקחת אותך לארוחת בוקר, צהריים או ערב מספקת למראיין הזדמנות לבדוק את כישורי התקשורת והבינאישיים שלך, כמו גם את נימוסי השולחן שלך, בסביבה נינוחה יותר מאשר במשרד. גלה כיצד להתמודד עם ראיון בזמן האוכל כולל מה להזמין, נימוסים בראיון אוכל, מי משלם ועוד טיפים לראיון על קפה או ארוחה.

הימנע מטעויות הראיון הללו

מה לא כדאי לעשות כשמתראיינים? בדוק את הטעויות הנפוצות ביותר בראיון עבודה, הטעויות והטעויות שמועמד לעבודה יכול לעשות. חלקם מינוריים; אחרים יכולים להגדיל או לשבור את הסיכויים שלך להתקבל לעבודה. אז קחו את הזמן להתכונן לפני הראיון שלכם, כדי שלא תצטרכו להילחץ לגבי איך זה הלך אחרי שהוא נגמר.

עוד טכניקות לראיון עבודה שיעזרו לך להתקבל לעבודה

עיין בטיפים נוספים לראיונות טלפוניים, ראיונות שניים, ראיונות צהריים וערב, ראיונות התנהגותיים, ראיונות בפומבי, תרגול ראיונות ועצות נוספות להצלחת הראיון.

Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *