איך לענות על שאלות ראיון התנהגותי

Posted on

איך לענות על שאלות ראיון התנהגותי

רוב המנהלים המגייסים לכלול לפחות כמה שאלות התנהגותיות בכל ראיון עבודה שהן מנהלות. מה אתה יכול לצפות כאשר אתה מתבקש שאלות מסוג זה? בראיון עבודה התנהגותית, המראיין שואל שאלות על חוויות עבודת העבר שלך. לדוגמא, הוא או היא עשויה לומר: “תגיד לי על זמן שאתה צריך ריבוי משימות בעבודה” או “תן לי דוגמא של סכסוך שהיה לך עם עובד. איך הגעת לפתור אותה?”

מעסיק להשתמש בגישה זו מחפשים ראיות קונקרטיות שמוכיחות שיש למועמד הכישורים והיכולות הדרושים לתפקיד. הרעיון מאחורי שאלת ראיון התנהגותי הוא כי התנהגות בעבר היא אינדיקציה להתנהגות עתידית. לכן, דוגמאות מהעבר שלך לתת למעסיק רעיון איך היית להתמודד עם מצב דומה אם היית צריך להיות שכרו.

מה אתה יכול להתבקש

מראיינים שעלולים להציב מגוון שאלות התנהגותיות. דוגמאות לשאלות בראיון כוללות, “אתה יכול לתת לי דוגמא לאופן שבו מונע לך כפופי ביצועים נמוכים כדי להגדיל את התפוקה?” ו “תארתי פעם כשאתה יישמת תכנית חדשה אשר הייתה מוצלחת.”

מעסיקים מחפשים הסבר מפורט על חוויה מהעבר שלך. הם רוצים לדעת מה הייתה החוויה ואיך אתה שעסקת בכך. תשובותיך לתת למראיין אינדיקציה איך אתה מתמודד עם פרויקטים ונושאים בעבודה.

איך להכין

זה בלתי אפשרי עבור מועמדים לחזות את כל השאלות האפשריות תתבקש לפני ראיון. רב יהיה ספציפי לתפקיד עבורו אתה נשקל. עם זאת, על-ידי עיון רישום העבודה בזהירות וסקירת רשימות של שאלות ראיון התנהגותי שכיחות, אתה יכול להתכונן לשאלות הסבירות ביותר.

לפני שנכנס בראיון, לקחת את הזמן כדי לזהות את האיכויות של המועמד האידיאלי לתפקיד זה. להסתכל דרך רישום העבודה עבור רשימה של כישורים ולסרוק עבור כל מילות מפתח לתת לך רמז לגבי מה מעסיק רוצה בתוך מועמד לעבודה. ואז להתאים הכישורים שלך לתפקיד, כך שאתה מוכן עם דוגמאות הקשורות ניסיון וכישורים שהמעסיק מבקש.

בנוסף מחפש שום רמזים בתוך פרסומת העבודה, אם זמן מאפשר, ראיונות סברת התנהלות עם קשרים מקצועיים בתחום כדי לקבל קלט אודות ניסיונם העדיף, מאגרי ידע, ואת האיכויות אישיות של עובדים מוצלחים בסוג זה של עבודה.

ברגע שאתה מקבל תחושה של השאלות ייתכן שיתבקשו, הצעד הבא יהיה לבוא עם דוגמאות מניסיון העבר כי סייעו לך לפתח את הכישורים ואת האיכויות דרושות עבודה. צור רשימה של שבעה עד 10 נכסים מרכזיים שגורמים לך מועמד חזק עבור עבודת היעד שלך. עבור כל נכס, לחשוב על אנקדוטה או סיפור של איך השתמשת כי כוח להוסיף ערך במצב קצת. אתה יכול להשתמש אנקדוטות מן התפקידים שלך כעובד, סטודנט, מתנדב, או מתמחה.

איך לענות על שאלות ראיון התנהגותי

כאשר תרגול תשובות לשאלות ראיון התנהגותי, לשקול הבא מה שנקרא הטכניקה בתגובה לראיון STAR. זוהי טכניקה ארבעה שלבים למענה על שאלות בנושא התנהגויות בעבר בעבודה:

  • מצב (S). תאר את המצב או להגדיר את הסצינה. הסבר את המקום שעבדת במשך או במטלה ניתנה.
  • (T) משימות. תאר את הבעיה או בעיה היו מציגה בפניך.
  • פעולה (א).  תאר את הפעולה שאתה לקחת להתערב המצב או לפתור את הבעיה. זה אמור להציג את נכס המפתח שאתה רוצה להמחיש.
  • תוצאות (R). תאר את תוצאות הפעולה שלך שנוצרה. הסבר כיצד עזר לפתור את הבעיה או לשפר את החברה בדרך כלשהי.

דמיינו מעסיק שואל אותך את השאלה בראיון התנהגותי, “ספר לי על זמן שבו השתמש כישורי הארגון שלך כדי לשפר את מצב בעבודה.” תשובה אפשרית באמצעות טכניקת STAR יהיה כדלקמן:

כאשר לקחתי על העבודה כעוזר בבית פתרונות שיווק, למדתי מהר כי אין מערכת ונגישה לאחזור מידע על קמפיינים בעבר. היו כל אחד מהחמישה יועצי קבצי המחשב שלהם. הציע הבמאי הקמנו מערכת תיוק באינטרנט משותפת עם חומרי קמפיין בעבר כי יהיה לגשת לכל צוות. ראיינתי כל צוות כדי לקבל קלט באשר לסיווג הקבצים הצעתי מערכת אשר יושמה. המערכת היתה הצלחה; זה עדיין במקום כעבור ארבע שנים. המנחה שלי הזכירה ההישג הזה כאחת סיבות ההעלאה שלי בסקירת הביצוע האחרונה שלי.

Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *