תקשורת מילולית – מיומנות Soft Essential

Posted on

תקשורת מילולית - מיומנות Soft Essential


תקשורת מילולית היא שיתוף מידע בין יחידים או קבוצות באמצעות דיבור. זוהי אחת הדרכים שבה אנו מתקשרים עם הבוסים שלנו, עובדים, עמיתים לעבודה, לקוחות או לקוחות בעבודה. בנוסף, אנו משתמשים הקשבה פעילה, תקשורת לא מילולית כגון שפת גוף והבעות פנים, וכתיבה לתקשר.

כאשר מיומנויות התקשורת המילוליות שלך חלשות, לנמענים של ההודעות שלך לא יהיו מסוגלים להבין אותם, לאחר מכן, לא יוכלו להגיב כראוי. בעוד כשלים אלה אינם מתבססים אך ורק עם מיומנויות הקשבה עניה-רמקול או ההבנה המוטעית של רמזים לא מילוליים עשויה להיות גם להאשים-הם מתחילים עם אותו או אותה.

כיצד לשפר את התקשורת המילולית שלך

שיפור מיומנויות התקשורת המילולית שלך יעזור לך למנוע אי בנות בעבודה. קח את השלבים הבאים, החל עוד לפני מילות כל להשאיר את הפה:

  1. Be Prepared: לפני שתתחיל שיחה, להבין איזה מידע אתה רוצה לספק. ואז להחליט על הדרך הטובה להעבירה לידי הנמען. לדוגמה, אתה צריך את זה אל פנים אל פנים או שמספיקה שיחת טלפון לעשות?
  2. בחר את המילים בקפידה: השתמשו באוצר המילים הנמען שלך יכול בקלות להבין: אם הוא או היא לא מבינה את המילים שלך, המסר שלך יאבדו.
  3. דבר ברור:  להיות מודע ההיקף וקצב הדיבור שלך. אם כבר מדברים מדי ברכות יקשו ואיש לא ישמע אותך, אבל צעקות יכול להיות מאוד מרתיע. דבר לאט מספיק כדי להיות מובן, אבל לא כל כך לאט כי נשאת את המאזין או לשים לו או לה לישון.
  4. השתמש הגוון ההולם:  קולך יכול לחשוף רגשות היחס האמיתיים שלך. לדוגמה, אם אתה כועס או עצוב, זה יבוא על פני דרך הטון שלך. נסו להישאר בשליטה על זה, כדי להימנע מחשיפה יותר ממה שאתה רוצה להסיח את המאזין מן הכוונה של ההודעה שלך.
  5. ליצור קשר עין: האדם שאליו אתה מדבר תוכל יותר להתחבר איתך אם אתה שומר על קשר עין לאורך כל השיחה.
  6. הגעה עם המאזין מעת לעת: קבל משוב לוודא שהאדם שאיתו אתה מדבר ומבין אותך. הוא או היא חייבת “לקבל” מה אתה מנסה להגיד. בעוד אתה מדבר, להתבונן הביטויים ושפת גוף שלו או שלה פנים, או פשוט לבקש אישור מילולי שהוא או היא מבינה אותך.
  7. למנוע הסחות דעת: רעש רקע יסיח המאזין שלך ולהפוך אותו קשה לו או לה לשמוע מה שאת אומרת, לא חשוב, להבין אותו. מצא מקום שקט לדבר. אם אתה מדבר עם מישהו בטלפון, ללכת באזור שקט לוודא שהוא או היא באחד גם כן. אם זה לא אפשרי כרגע, לארגן לדבר כאשר הוא.

קריירה שדורשת מעולות מיומנויות תקשורת המילולית

לא משנה מה הקריירה שלך, סביר להניח שאתה צריך לדבר עם אנשים לפחות בהזדמנות. לכן מיומנויות תקשורת מילוליות טובות חיוניות. כמה עיסוקים, אולם, תלויים בעל מיומנויות תקשורת מילוליות מעולות. הנה כמה שדורשים מיומנות רכה זו:

  • מנכ”ל:  מנכ”לים אחראים על כל הפעילויות בארגונים הם רצים. הם חייבים להיות מסוגלים לחלוק מידע עם אלה בתוך ומחוץ הישות, כולל מנהלים בכירים אחרים, עובדים, לקוחות ובעלי מניות.
  • מנהלת בית הספר:  מנהלים לנהל בתי ספר יסודיים ותיכוניים. מיומנויות תקשורת מילוליות מצוינות לתת להם אינטראקציה עם סגל בית ספר, הורים ותלמידים.
  • מנהל : מנהלים לפקח על העבודה של עובדי מחלקת או כולו בארגון. הם חייבים להיות מסוגלים לספק משוב לעובדים שלהם בצורה ברורה.
  • תפעול אנליסט מחקר: שימוש המומחיות שלהם במתמטיקה, אנליסטי מחקר פעולה לסייע לעסקים וגופים אחרים לפתור בעיות. מיומנויות תקשורת מילולית חזקה לאפשר להם לעבוד כחבר צוות.
  • רפואי המדען:  מדענים רפואיים לחקור את הגורמים למחלות ולפתח שיטות מניעה וטיפול המבוססים על ממצאיהם. הם חייבים להיות מסוגלים להסביר את התוצאות שלהם לעמיתים.
  • האקונומיסט: כלכלנים ללמוד את חלוקת המשאבים. הם משתפים פעולה עם לקוחות ולדון ממצאיהם איתם.
  • קליני או ייעוץ פסיכולוג:  פסיכולוגים קליניים וייעוץ לאבחן ולטפל אנשים שיש להם נפשיות, רגשיות, והתנהגותיים הפרעות. הם מבלים את ימיהם לדבר עם אנשים.
  • ארכיאולוג:  ארכיאולוגים ללמוד היסטורית הפרהיסטוריה ידי בחינת ראיות נשארו מאחור על ידי בני אדם. הם חייבים להסביר את ממצאי המחקר שלהם לעמיתים.
  • נישואים ומשפחה מטפל: נישואין ומטפלים המשפחה לטפל יחידים, משפחות, וזוגות עבור הפרעות נפשיות ובעיות בינאישית. הם צריכים להעביר מידע ללקוחות שלהם.
  • מורה:  מורים להורות לתלמידים במגוון נושאים. הם מסבירים מושגים לסטודנטים, לשתף פעולה עם מורים אחרים, ולדון התקדמות תלמידים עם הורים.
  • ספרן:  הספרנים לבחור ולארגן חומרים בפומבי, בית ספר, אקדמי, חוק, וספריות ארגוניות. הם מלמדים פטרוני ספרייה כיצד להשתמש במשאבים אלה.
  • רופא שיניים:  רופאי שיניים לבחון ולטפל בשיניים המטופלים והחניכיים. הם משתפים פעולה עם שינניות וסייעות שיניים, כמו גם לדון נהלים עם מטופליהם.
  • רוקח:  רוקחים לוותר תרופות מרשם לחולים. הם מספקים מידע והוראות אליהם כדי שיוכלו להשתמש בתרופות אלה ביעילות ובבטחה.
  • מנהל שיווק:  מנהלי שיווק לתכנן וליישם אסטרטגיות השיווק של החברות. הם משתפים פעולה עם אנשי צוותי השיווק.
  • מפתח תוכנה:  מפתחי תוכנה לפקח על יצירת תוכנת מחשב. מיומנויות תקשורת מילולית חזקה ולאפשר להם להורות לחברי הצוותים שלהם.
Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *