מיומנויות הקשבה – איך להפוך אמנות הקשבה תיהנה הקריירה שלך

Posted on

מיומנויות הקשבה - איך להפוך אמנות הקשבה תיהנה הקריירה שלך


הקשבה היא מיומנות רכה המאפשרת לאנשים להבין את המידע לאחר להעביר להם. זהו חלק מהסדרה המיומנת תקשורת הכוללת מיומנויות דיבור, המכונות גם תקשורת מילולית, וכישורים בינאישיים.

בעוד דיון הוא יכולת ואחד פיזית של חמישה החושים-ההקשבה שלנו היא מיומנות כי אדם יכול לרכוש ולשפר במהלך החיים שלהם. מיומנויות הקשבה טובות תעזורנה לך להצטיין ביותר העיסוקים, אך מיומנויות הקשבה מעולות חיוניות בחלק.

הערה : אנשים שנמצאים לקויי שמיעה יכולה להיות מאזינים גדולים, ואת אלה שיש להם שמיעה מצוינת יכול להיות מאזינים גרועים. מיומנויות הקשבה דורשות את היכולת לקבל ולפרש מידע לא משנה כמה אחד מקבל את זה.

איך טוב מיומנויות הקשבה יכולות לשפר את הקריירה

מיומנויות הקשבה טובות הן הכרח כדי להצליח בעבודה. הם מאפשרים לך לבצע חובות העבודה שלך בהצלחה, להסתדר עם הבוס שלך ועמיתים לעבודה, ולשרת את הלקוחות והלקוחות שלך.

כשמנהל נותן הוראות כיצד להשלים משימה, מיומנויות הקשבה טובות תאפשרנה לכם להבין את הציפיות שלהם. היכולת שלך להשלים את המשימה בהצלחה מגדילה.

מיומנויות תקשורת מצויינת, כולל מיומנויות הקשבה, הם ביסוד כל מערכת יחסים טובה. יחסים במקום העבודה אינם יוצאי דופן. יכולת להבין מה עמיתך מאפשרת לך לבנות זיקה איתם. זהו אינסטרומנטלי כאשר עובדים בסביבה מבוססת-צוות.

לקוחות ולקוחות ייהנו גם מיומנויות ההקשבה הטובות שלך. כדי למלא את הצרכים שלהם אתה חייב להיות מסוגל להבין מה הם.

7 דרכים לשפר את כישורי ההאזנה שלך

הנה כמה טיפים איך ללמוד כיצד להיות מאזין גדול:

  1. שמור על קשר עין: מחפש מישהו בתוך העין במהלך שיחה מכריחה אותך לשים לב וגם מאותת הדובר כי אתה מתמקד במה שהם אומרים.
  2. למנוע הפסקה: שמור את השאלות וההערות שלך עד הדובר מסיים לדבר. מישהו הבקי ב תקשורת מילולית יושהה במרווחי זמן קבועים על מנת לאפשר את המאזין לשאול שאלות. זה בסדר לעשות זאת בנקודות אלה, אבל אם זה לא יקרה, לחכות.
  3. לשבת בשקט: הממוללות גורמות לך להיראות משועמם.
  4. תהנהן: זה מודיע הדובר כי אתה לוקח את המידע שהוא או היא מעבירה.
  5. להיות קשובים לרמזים לא מילוליים: שם לב למה הדובר לא אומר חשוב כמו להיות קשובים המילים שלו או שלה. חפש רמזים לא מילוליים כגון הבעות פנים ואת היציבה להבין הכל מלא.
  6. להישען לכיוון הרמקול : זה מאותת האדם השני כי אתה עוסק השיחה.
  7. חזור על הוראות ולשאול שאלות מתאימות: לאחר שהדובר סיים לדבר, לחזור ההוראות שלו או שלה כדי לאשר שאתה מבין אותם. זהו גם הזמן לשאול שאלות.

חסמי הקשבה כיצד מתגברים עליהן

מכשולים עלולים להפריע ליכולת שלך להבין מה מישהו אומר. הם כוללים הן גורמים חיצוניים ופנימיים.

המכשול המבטא או דיבור החוץ של הדובר יכול לעשות את זה קשה להבין אותם. רקע רעש כמו הצלילים של תנועה או מוסיקה רועשת גם יכול לעכב את היכולת שלך להקשיב.

גורמים פנימיים עלולים גם להפריע לך. הטיות משלך ודעות קדומות עשויות להציג מחסום משמעותי. לדוגמא, ייתכן שלא לקחת מישהו ברצינות בגלל הדעות הקדומות שלך עליהם. חרדה או כעס יכול גם להקשות להבין מה מישהו אומר. קשיי תשומת הלב שלכם יכולים גם להיות בעיה.

אם נתקלת באחד או יותר מחסומים אלה, מנסה כמיטב יכולתך כדי להתמודד איתם. לדוגמה, לשאול מישהו עם מבטא כבד לדבר יותר לאט. לעבור למקום שקט יותר אם רעשי רקע מפריעים ליכולת שלך לקלוט מידע. כיבוש ההטיות או הדעות הקדומות שלך הוא יותר קשה, אבל להיות מודע להם הוא מקום טוב להתחיל בו.

קריירה הדורשת מיומנויות הקשבה מעולות

מיומנויות הקשבה מצוינות נחוצות כדי לבצע את חובות העבודה העיקריים של אלה ועיסוקים אחרים:

  • יועץ לבריאות הנפש
  • השופט
  • עובד סוציאלי
  • פסיכולוג
  • כמורה
  • פקח טיסה
  • רופא
  • עורך דין
  • מתווך
  • מנהל בית הספר

5 יתרונות עיקריים של להיות מאזין פעיל

מיומנויות הקשבה מצוינות לעזור לך:

  • בצע את העבודה שלך טוב
  • לבנות יחסים טובים עם עמיתים לעבודה והבוס שלך
  • עבודת כחבר צוות
  • להיענות לצרכים של הלקוחות או הלקוחות ולפתור את בעיותיהם
  • פגוש את הכישורים של עיסוקים בפרט
Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *