מורה למוזיקה – שכר, מיומנויות נדרשות ועוד

Posted on

מורה למוזיקה - שכר, מיומנויות נדרשות ועוד

תפקידם הספציפי של מורים למוזיקה יכול להשתנות תלוי אם הם עובדים בבית ספר, בחנות כלים או באופן פרטי. הם עשויים ללמד את התלמידים לשיר, לנגן על כלי נגינה, להבין את תורת המוסיקה או שילוב של עבודות אלה. מסלול הקריירה שלהם תלוי בסוג ההוראה למוזיקה שהכי מעניין אותם.

חובות ומורים למורים למוסיקה

למורים למוזיקה עשויים להיות מגוון של חובות, תלוי מה הם מלמדים והיכן. מורים למוסיקה בבתי ספר בדרך כלל מבצעים את התפקידים הבאים:

  • למדו מקהלה, להקה, תזמורת או שילוב של כולם.
  • עבוד עם התלמידים על הצגות, הופעות ואירועים אחרים הכוללים מוזיקה.
  • הקצה תרגול ושיעורי בית אחרים הקשורים למוזיקה ובחן תלמידים על ידיעתם.
  • שמור ציונים, נפגש עם ההורים ושתף דוחות התקדמות.
  • בצעו פונקציות אחרות זהות למורים, כמו ניטור בבית הספר ובצהריים.

כמורה למוסיקה מבוסס בית ספר הם עוברים בין כיתות הלימוד המספקות הדרכה למוזיקה. תוכנית הלימודים המדויקת שהם מכסים מוכתבת על ידי מחוז בית הספר ורמות הכיתה שהם מלמדים. בדרך כלל יש דגש כבד על הדרכה קולית ותורת המוזיקה.

בחלק מבתי הספר יש שיעורי מוזיקה אלקטיביים המתקדמים יותר, כמו כלי הוראה ועבודה רבה יותר על תורת המוסיקה. מורים למוזיקה עשויים להיות אחראיים גם על הפקת הפקות מוזיקליות של בית הספר או אימון להקה בית ספרית.

לחנויות מוזיקה וכלי נגינה יש מורים למוזיקה בבית. הגדרה זו יכולה לעבוד בכמה דרכים שונות:

  • מורים למוסיקה עצמאית עשויים לשכור מקום בחנות, כמו שמספרה עצמאית שוכרת שטח סלון, ולקבוע את המחירים שלהם בעצמם.
  • עובדים בחנות עשויים ללמד מוסיקה בצד בחנות ולחלוק הכנסות עם העסק.
  • לעסק עשויים להיות מורים מיוחדים למוזיקה בצוות.

מורים למוזיקה אלה עשויים לטפל בהדרכה קולית, בהוראת כלי נגינה או בשניהם. שיעורים עשויים להיות פרטיים או קבוצתיים.

הערה: מורים למוסיקה עצמאית יכולים לעבוד במיקומים ספציפיים, כגון השכרת מקום בו הם מלמדים. הם עשויים ללמד בבתיהם או לנסוע לבתיהם של תלמידיהם.

מבחינת הנושא, עבודה כמורה למוזיקה פרטית זהה לעבודה בבית ספר או עסק; מורים למוזיקה יכולים ללמד כל היבט במוזיקה שהם הכי מיומנים בהם ולהרגיש בנוח ללמד. מורים למוזיקה אלה הם עצמאיים. הם עשויים ללמד משרה מלאה, או שהם עשויים ללמד מוזיקה כתפקיד שני.

שכר מורה למוזיקה

למורים למוזיקה העובדים במסגרת בית ספר יש משכורת קבועה. סוגים אחרים של מורים למוזיקה משולמים בדרך כלל בשיעור. העמלות נקבעות על פי השיעור הקיים באזור כך שיוכלו לתמחר תחרותי כדי למשוך סטודנטים. הם עשויים להתחיל את המחירים שלהם בקצה התחתון של הספקטרום לבניית רשימת לקוחות. הם עשויים לשנות את שיעוריהם מעת לעת לפי הצורך.

עבור מורים למוזיקה פרטית , בדרך כלל התשלום צפוי בזמן שניתן השיעור או אפילו לפני כן, תלוי בהסכם בין המורה ללקוח. מורים למוזיקה פרטית מרוויחים בדרך כלל את הדברים הבאים אם עובדים במשרה מלאה:

  • משכורת שנתית חציונית : 106,933 $ (51.41 $ לשעה)
  • 10% שכר שנתי מוביל : 130,998 $ (62.98 $ לשעה)
  • שכר שנתי תחת 10% תחתון : 78,000 $ (37.50 $ לשעה)

מקור : PayScale.com , 2019

מורים למוסיקה המועסקים על ידי בתי ספר או חברה מרוויחים את הדברים הבאים:

  • משכורת שנתית חציונית : 41,234 $ (19.82 $ לשעה)
  • 10% משכורת שנתית מובילה: 67,965 $ (32.68 $ לשעה)
  • שכר שנתי תחת 10% תחתון : 27,639 $ (13.29 $ לשעה)

מקור : PayScale.com , 2019

חשוב: למורי מוזיקה העובדים בבתי ספר יש חוזים עם מעסיקיהם. אם אתם שוכרים מקום בחנות למוזיקה כדי להעביר שיעורים, יש לכם משהו בכתב שמפרט את ההסדר כמו תעריף שכר הדירה, כמות ההודעה הנדרשת לשני הצדדים לביטול ההסכם והאם החנות מבצעת עמלה על הפניות. אם אתה עובד באופן פרטי, בדרך כלל אין חוזה בין מורים לתלמידים, אך כדאי למסור קבלות על התשלום ויהיה לך הצהרת מדיניות בכתב בנושאים כמו ביטולים.

מורים למוסיקה חינוך, הכשרה והסמכה

הכישורים הנדרשים כדי להיות מורה למוזיקה תלויים בנתיב הקריירה שתבחר. כדי לעבוד בבית ספר, על מורה למוזיקה לבצע את הדברים הבאים:

  • השכלה : יש צורך בתואר ראשון בחינוך למוזיקה או תחום קשור ממכללה או אוניברסיטה מוסמכת. שיעורי הלימוד עשויים לכלול שיעורים חינוכיים בסיסיים בנושא ניהול כיתה והתפתחות ילדות, כמו גם שיעורים ספציפיים למוזיקה.
  • הכשרה : מורים למוסיקה שואפת יידרשו להשלים את שעות ההתבוננות וההוראה של התלמידים בסביבה בית ספרית ועליהם לפנות לבתי ספר מקומיים לצורך הזדמנויות להכשרה והתמחות.
  • הסמכה : ברוב בתי הספר נדרשים אישורי מורים למוזיקה. מחקר על דרישות ההסמכה ואת התוכניות במצב שלך. עליכם גם לעבור בחינה ממלכתית בכדי ללמד ברמת בית ספר אחת או יותר, בהתאם למטרותיכם.

הערה: אם אתה עצמאי או שאתה מעוניין לעבוד בעסק כמו חנות מוסיקה, יתכן שלא יהיה צורך בהסמכה. עם זאת, תצטרך להוכיח את הידע והכישורים שלך בפני לקוחות ומעסיקים אם ברצונך להצליח בתחום זה.

מיומנויות ומורים למורים למוסיקה

עבודה זו דורשת בדרך כלל את הכישורים הבאים:

  • כישורים ארגוניים : יכולת לשמור ולעקוב אחר רישומי התלמידים, חשבונות לקוח ומינויים פרטיים, כמו גם ללמד הרמוניות, שירים ותוכניות שונות לבית ספר שלם.
  • כישורים בינאישיים : היכולת להתייחס היטב ללקוחות, לתלמידים, להורים ולאנשי צוות כאשר הם מעבירים שיעורים קבוצתיים או פרטיים, מקיימים כנסים של הורים-מורים, או חזרות בבית הספר.
  • מיומנות מוזיקלית : היכולת לחלוק מוסיקה וידע מוזיקלי לקבוצת גיל ספציפית, בין אם בבית הספר ובין אם באופן פרטי.
  • סבלנות ותובנה : היכולת ללמד סוגים שונים של לומדים כדי לקדם את הידע והכישורים שלהם.
  • כישורי מנהיגות : יכולת להשיג ולשמור על תשומת לבם של התלמידים בלהקה, תזמורת או כיתה.

התחזה עבודה

על פי נתוני הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של עבודה , משרות ההוראה צפויות לגדול כ -8% במהלך העשור שהסתיים בשנת 2026, מהיר ככל הממוצע של כל העיסוקים. עליית ההרשמה לתלמידים צריכה להגדיל את הביקוש למורים בבתי הספר, אך גידול התעסוקה ישתנה לפי אזור. מורה למוזיקה עשוי להתקדם להוראת חינוך למוסיקה ברמת המכללה או לחזור לבית הספר לקחת שיעורי מנהיגות כדי להיות מנהל בית ספר אם רצוי להתקדם.

סביבת עבודה

תלוי אם מורה למוזיקה עובד בבית ספר או עסק, או קובע באופן פרטי היכן הם עובדים. מורים למוסיקה בבתי ספר עובדים בכיתות לימוד, באולמות, או אפילו בחוצות אימון ומובילים חברי הלהקה באירועים כמו משחקי כדורגל. מורים למוזיקה המועסקים על ידי עסקים עשויים לעבוד במקום העסקי כמו חנות מוסיקה, לספק הדרכה ללקוחות בחדר ייעודי. מי שמספק הדרכה פרטית עשוי לשכור מקום, להשתמש בביתו או לבקר לקוחות בביתם.

סידור עבודה

שעות העבודה משתנות בהתאם לסוג העבודה. מורים למוזיקה העובדים בבתי ספר מלמדים בשעות הלימודים אך אינם עובדים כאשר בתי הספר סגורים כמו בסופי שבוע, חגים וחודשי הקיץ. עם זאת, מורים עשויים לבחור לעבוד שעות לימוד בקיץ או לתלמידי מורים באופן פרטי במהלך תקופה זו. מי שעובד באופן פרטי או עבור עסק עשוי לעבוד במשרה חלקית או במשרה מלאה, או אפילו יכול להיות שיש לו עבודה שנייה.

 

Gravatar Image

Experienced Recruiter with a demonstrated history of working in the media production industry. Strong human resources professional with a Bachelor's degree focused in Psychology from Universitas Kristen Satya Wacana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *